Jump to content


Photo

Go Franck!!


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 schead

schead
  • Member

  • 500 posts
  • Joined: March 06

Posted 28 June 2007 - 18:07

From the Thursday press conference.

Q. Quite difficult for you this year, you did some Friday testing last year but that's disappeared and not a lot of other testing either.

FM: No, not a lot of testing. At the beginning of the year it was quite OK. I had a lot of work to do with the team and we developed the car quite well, but since the beginning of the year one of the two drivers is struggling a little bit with the car, so he's asking to do more testing. We only have one car, so all my days which were on the planning have been taken off (by him) unfortunately for me. That's the deal; when you sign the contract you know it can be like this. You hope it's not going to be, but there is the possibility.



Hmm, I wonder which of the 2 drivers he could be talking about. Come on Toyota. Do the right thing and give Franck the drive for his home race, (and beyond).

Advertisement

#2 COUGAR508

COUGAR508
  • Member

  • 1,182 posts
  • Joined: February 07

Posted 28 June 2007 - 19:40

It doesn't take a genius to work out who he's referring to. I agree, Franck should be given his chance. The only thing that is stopping it happening may be contractual machinations.

#3 512 TR

512 TR
  • Member

  • 2,205 posts
  • Joined: April 06

Posted 28 June 2007 - 19:43

Yeah Toyota! Get that dangerous and self-centered Italian out of the car and give "Franck the surfer" a chance. ;)

#4 gaheir

gaheir
  • Member

  • 56 posts
  • Joined: February 07

Posted 28 June 2007 - 20:04

hmm...I wonder which one he is talking about.
Unlike his name, he is not frank at all.

#5 schead

schead
  • Member

  • 500 posts
  • Joined: March 06

Posted 28 June 2007 - 20:25

Originally posted by 512 TR
Yeah Toyota! Get that dangerous and self-centered Italian out of the car and give "Franck the surfer" a chance. ;)


No, I mean that Franck should replace Ralf, not Luca di Montezemolo.

#6 512 TR

512 TR
  • Member

  • 2,205 posts
  • Joined: April 06

Posted 28 June 2007 - 20:35

Originally posted by schead


No, I mean that Franck should replace Ralf, not Luca di Montezemolo.


Oh, I thought you were talking about Jarno. :rotfl:

#7 schead

schead
  • Member

  • 500 posts
  • Joined: March 06

Posted 28 June 2007 - 21:32

Originally posted by 512 TR


Oh, I thought you were talking about Jarno. :rotfl:


Oh, I thought you were talking about Luca di Montezemolo.

:rotfl:

#8 512 TR

512 TR
  • Member

  • 2,205 posts
  • Joined: April 06

Posted 28 June 2007 - 21:38

Originally posted by schead


Oh, I thought you were talking about Luca di Montezemolo.

:rotfl:


No shit! Communication breakdown... :lol:

On a serious note though. I really like Franck Montagny. IMHO, he's very underrated. :up:

#9 schead

schead
  • Member

  • 500 posts
  • Joined: March 06

Posted 28 June 2007 - 22:37

Originally posted by 512 TR


No shit! Communication breakdown... :lol:

On a serious note though. I really like Franck Montagny. IMHO, he's very underrated. :up:


:up:

The only guy to beat Sato in a Super Aguri. The fact that Montagny is a tester whilst Schumacher is a race driver is a crying shame imho.

If the Schumacher name was preceded by Michael, I would understand Toyota spending on him. Ralf though, is well past his sell by date. He was never as good as his brother, but now he is well below his own best. Ralf in his day could be a top 5 driver. These days, he is only outperforming the seriously untalented Albers.

Montagny would be able to keep Trulli in check.

#10 Ilaya

Ilaya
  • Member

  • 1,410 posts
  • Joined: December 02

Posted 28 June 2007 - 22:46

Originally posted by 512 TR
On a serious note though. I really like Franck Montagny. IMHO, he's very underrated. :up:

Yeah like him too but he'll not have a chance at Totota this year I think, Ralf will finish this season as a Toyota driver.

#11 manmower

manmower
  • Member

  • 364 posts
  • Joined: April 07

Posted 28 June 2007 - 23:30

One thing's for sure, he's tremendously eager, he has co-commented on a few races on the RTBF (Belgian Television) and you can really tell he worships Toyota and is waiting for his 'big break'. He certainly deserves it IMHO.

#12 santori

santori
  • Member

  • 3,916 posts
  • Joined: July 04

Posted 03 February 2008 - 13:13

Day 1 of Sebring's Champcar test:

1- Franck Montagny, Forsythe Pettit Racing, 50.788 seconds, 118.304 mph
2- Oriol Servia, PKV Racing, 50.856 seconds, 118.145 mph
3- Justin Wilson, Newman/Haas/Lanigan Racing, 50.927 seconds, 117.981 mph
4- Franck Perera, Conquest Racing, 50.986 seconds, 117.844 mph
5- Alex Figge, Pacific Coast Motorsports, 51.097 seconds, 117.588 mph
6- Graham Rahal, Newman/Haas/Lanigan Racing, 51.104 seconds, 117.572
7- Alex Tagliani, PKV Racing, 51.228 seconds, 117.287 mph
8- Bruno Junqueira, Dale Coyne Racing, 51.228 seconds, 117.287 mph
9- Mario Moraes, Dale Coyne Racing, 51.346 seconds, 117.018 mph
10- Paul Tracy, Forsythe Pettit Racing, 51.347 seconds, 117.016 mph
11- David Martinez, Pacific Coast Motorsports, 51.950 seconds, 115.657 mph
12- Ernesto Viso, Minardi Team USA, 51.973 seconds, 115.606 mph
13- Enrique Bernoldi, Rocketsports Racing, 52.019 seconds, 115.504 mph
14- Simon Pagenaud, Conquest Racing, 52.118 seconds, 115.285 mph

#13 Juan Kerr

Juan Kerr
  • Member

  • 2,623 posts
  • Joined: October 05

Posted 03 February 2008 - 21:37

Is Newman/Haas/Lannigan holding off for Cristiano da Matta or something ?

#14 angst

angst
  • Member

  • 7,135 posts
  • Joined: December 03

Posted 04 February 2008 - 10:59

Originally posted by Juan Kerr
Is Newman/Haas/Lannigan holding off for Cristiano da Matta or something ?


What do you mean? They have Wilson and Rahal confirmed....